Ismét a Fjällräven lett az iparág legfenntarthatóbb vállalata Svédországban a Sustainable Brand Index™, Európa legnagyobb fenntarthatósági felmérése alapján. A svéd fogyasztók már második éve választották 1400 márka közül az outdooor céget a „ruházat és felszerelés” kategória legjobbjának
„Örömmel tölt el minket, hogy a Fjällrävent iparágának legfentarthatóbb márkájaként tartják számon Svédországban. Nagyszerű elismerése ez a folyamatos kemény munkának, amelyet fenntarthatósági törekvéseinkbe fektetünk. A fenntarthatóság számunkra egy alapelv, nem pedig külön projekt. Hisszük, hogy a tettek a legbeszédesebbek, és rendkívül jó érzés számunkra, hogy a fogyasztók elismerik törekvéseinket.” – mondta el Christiane Dolva Törnberg, a Fjällräven fenntarthatósági vezetője.
A Fjällräven termékek tervezésekor három fő szempontot tartanak szem előtt: a hosszú élettartamot, a funkcionalitást és a fenntarthatóságot. A svéd márka az újrahasznosított, organikus és megújuló alapanyagokat részesíti előnyben. 2021 tavaszán pedig a gyártó bemutatta legújabb kapszulakollekcióját, a Samlarent, amelynek előállításához csak és kizárólag a gyártás során hátramaradt szövetanyagokat használtak fel, így játékos színkombinációkat és teljesen egyedi termékek jöhettek létre.
2015 óta minden terméket fluorkarbon-mentes impregnálási eljárással kezelnek a Fjällrävennél, illetve minden G-1000 szövetből készült terméket újrahasznosított poliészter, valamint organikus pamut felhasználásával állítanak elő. Az állatvédelemre és a közösségi fenntarthatóságra a termékek tervezésének és előállítása során minden esetben kiemelt figyelmet fordítanak.
A svéd outdoor márka az átlátható és etikus tollpihe-előállítási folyamataival („Fjällräven Down Promise”) valamint átfogó, fenntartható és nyomon követhető gyapjúkészletével is vezető szerepet tölt be az iparágban. Mindemellett a Fjällräven a Sustainable Apparel Coalition és a UN Global Climate Action Initiative tagja.